حضرت رسول اکرم فرمود:
1: شراب خوار در روز قیامت در حالی که رویش سیاه و چشمانش کبود و کنج دهانش مایل و کج
و آب دهانش جاری است و زبان را از قفا بیرون کشیده باشند محشور میشود.
2: هر کس چشم خود را از نگاه به نامحرم پر کند حق تعالی او را در روز قیامت در حالی که
به میخ های آتشین میخ دوز کرده باشند محشور فرماید تا زمانی که حق تعالی ما بین مردم حکم فرماید سپس امر میکند که او را به آتش ببرند.
3: حضرت رسول اکرم فرمود:هر کس بین دو نفر نمامی و سخن چینی کند حق تعالی در قبر
بر او اتشی را مسلط کند که او را تا روز قیامت بسوزاند و چون از قبر بیرون اید بر او چهل
مار سیاه بزرگ که گوشت او را به دندان بکند مسلط فرماید تا داخل جهنم شود
*بسم الله الرحمن الرحیم*
آيا مي دانيد انسانها در روز قيامت به چه صورتهايي محشور ميشوند؟رسول خدا(ص) فرمودند: همه مردم (غير اهل تقوا) در روز قيامت،برهنه محشور ميشوند و خداي تعالي ده گروه از امت من را در روز قيامت از صفوف مسلمانان جدا مي کند و قيافه هايشان را تغيير مي دهند. اين ده گروه عبارتند از:
برای مطالعه ادامه به ادامه مطلب بروید...
*بسم الله الرحمن الرحیم*
و چیز هایی که باعث نجات از فشار قبر و عذاب آن است بسیار است و ما در اینجا اکتفا می کنیم به ...
اول :از حضرت امیر المومنین (ع)روایت شده است که هر که در هر جمعه سوره نسا بخواند ایمن شود از فشار قبر.
دوم: روایت شده که هر که مداومت کند به خواندن سوره زخرف حق تعالی او را ایمن گرداند در قبرش از جانوران زمین و از فشار قبر.
سوم : از حضرت صادق (ع) منقول است : که هر که بمیرد ما بین زوال روز پنج شنبه تا زوال روز جمعه حق تعالی او را پناه دهد از فشار قبر .
چهارم : از حضرت امام رضا (ع) منقول است که فرمودند : بر شما باد به نماز شب ، نیست بنده ای که بر خیزد آخر شب و به جا آورد هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر و استغفار کند در قنوت وتر هفتاد مرتبه مگر آنکه پناه داده شود ازعذاب جهنم و طولانی شود عمرش و گشاده شود معیشتش .
پنجم : از حضرت رسول (ص) مروی است : هر که بخواند « الهیکم التکاثر » را در وقت خواب نگاه ئاشته شود از عذاب قبر.
ششم : آنکه در هر روز ده مرتبه « اعددت لکل هول لا اله الا الله ( تا آخر ) و این دعا گذشت در سکرات موت .
هفتم : آنکه دفن شود در نجف اشرف ، زیرا که از خواص آن تربت شریف آن است که ساقط می شود عذاب قبر و حساب منکر و نکیر از کسی که در آن مدفون شود .
مردی زاهدی را دید که در حال خوردن نمک خالی بود.با طعنه به او گفت: ای بنده خدا، آیا از دنیا به همین اندک چیز راضی هستی؟
عارف جواب داد: آیا می خواهی کسی را برایت نشان دهم که به بدتر از این هم راضیست؟ گفت: آری.
عارف گفت: کسی که در حالی که آخرت وجود دارد، به این دنیا راضی باشد!
كشكول شيخ بهايي(ره)
معاد یعنی تجلی کردن نفس با تمام آنچه در درون خود داشتهاست، یعنی آنچه در زمین وجودت کاشتی قیام میکند. در قیامت نوشتههای نفس به اسم شریف "الحی" حیات مییابند.
هر کس زرع و زارع و مزرعه خویش است؛ به عبارت دیگر مهمان سفره خود است. بسیاری از آنچه در آخرت به انسان روی میآورد بروز و ظهور صفات و ملکاتی هستند که انسان در مزرعه وجود خویش کاشتهاست.
دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر كای نور چشم من بجز از كشته ندروی
(سعدی)
جزا در طول علم و عمل بلکه نفس علم و عمل است. لاجرم قیامت هر کسی برپا شدهاست و هر کس بهشت یا دوزخ خود است.هر کس با ادراکات و افکار و اقوال و اعمالش سازنده خود است و ادراکات او عین هویت و ذات او میگردند.
به اعتقاد مسلمانان در روز قیامت خورشید تاریک گشته، و کوهها جاری گشته مردگان از خاک بر میخیزند،
(ترجمه: جز کسانی که منتظر قیامتاند و آن روز خواهد آمد و آنها درک نخواهند کرد.)(زخرف–۶۶)
(ترجمه: انذار کن مردم را که روز قیامت میآید و منقضی میگردد و ایشان در غفلتاند و ایمان نمیآورند.)(مریم–۳۹)
معاد واژهٔ عربی برگرفته از «عود» است و بهمعنای «بازگشتن»، «رستاخیز» یا «دوبارهبرخاستن» (پس از مرگ) است. باور به رستاخیز (معاد) یکی از اصول دین اسلام است. برخی معاد را تنها جسمانی (رجعت) یا تنها روحانی (آخرت) میدانند. معاد یکی از اصول دین اسلام و یکی از مهمترین آنهاست.
با لحن کدام آفتاب؛
با صداي کدام پروانه؛
با آواز کدام سنگ؛
با ترانه کدام باران؛
ويراني همواره مان را فرياد بزنيم؟
اي دور از دسترسِ نزديک!
اي سخاوت هر روزه زمين!
که نماز مهرباني ات را ستاره ها، هزار مرتبه اقتدا کردند.
و هر روز، تشنه تر از پيش، سر به کوهوار شانه هايِ آسماني ات گذاشتند.
چقدر اين روزهاي بي تو، کش آمده اند! چقدر طولاني شده، صداي نيامدنت!
چقدر غليظ است هواي دلتنگي ات!
اي مهرباني بي حدّ!