loading...
روز آخر...
نازنین سادات بهفرد بازدید : 0 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

 

1-نماز ماهیچه های بدن را قوی میکند.

 

2-نماز فشار خون را کم میکند.

 

3-نماز سلول های مغز را فعال میکند.

 

4-نماز برای مادر باردار مفید است.

 

5-نماز آلزایمر را به تاخیر میاندازد.

 برای خواندن توضیحات به ادامه مطب مراجعه کنید

 

 

1.نماز ماهیچه های بدن را قوی میکند.

نماز از بهترين انواع  ورزش به شمار مي رود، زيرا  در طول حيات مؤمن و بانظامي بسيار دقيق، همراه است و در نتيجه فرد از بيماري هاي بسياري مانند پوكي استخوان و خميدگي ستون فقرات، دور مي شود و ثابت شده است كه مداومت بر نماز، شادابي را به بدن باز مي گرداند و فعاليت هاي داخلي بدن را منظم مي كند. خداوند متعال مي فرمايد:(فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآَتُوا الزَّكَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ) (الحج: 78)

(پس نمازرا به پا داريد و زكات رابپردازيد و بهخداوند تمسك جوئيد. او سرپرست و ياورشماست. چه خوب  ياور و چه نيكو ياري دهنده اي است!)

 

 

2.نماز فشار خون را کم میکند.

پژوهشگران مي گويند كه ايمان براي استمرار وجود بشر بسيار ضروري است؛ زيرا او را با حقايق زندگي اش بسيارسازگارتر مي كند و بهسؤالاتي كه مغز برايش مطرح مي كند، پاسخ مي دهد ونيز دريافته اند كه نماز ( مثلا به شيوهء بودايي) فشار خون را كم مي كند واندوه و نگراني را از بين مي برد و همچنينن ميانگين ضربان قلب را كاهش مي دهد.  از اين رو براي سلامتي و تندرستي انسان، دينداري بهتر از الحاد است و بهترين نوع نماز، نماز مسلمان است؛ زيرا به خالق نزديكتر است... خداوند مي فرمايد: (إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ) [العنكبوت: 45]..

 

 

.3نماز سلول های مغز را فعال میکند.

وقتي كه انسان در نمازش مقابل خداوند مي ايستد و قلب خود را متوجه خالقش مي كند و بهشت، جهنم و حوادث روز قيامت و معاني آنچه مي خواند را تصور مي كند و در آياتي كه مي خواند مي انديشد، اين نماز، عبادت و موجب شفاي اوست؛ زيرا مغز در خلال تلاوت قرآن در نماز، حجم زيادي از اطلاعات و دستورات قرآني دريافت مي كند و اين دستورات به مثابهء بارگيري مجدد و برنامه ريزي و اصلاح سلولهايي است كه كار نمي كنند. خداوند متعال مي فرمايد:(وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآَتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ) [النور: 56].

(و نماز را بر پا داريد و زكات را بپردازيد و پيامبر را اطاعت كنيد، تا مورد رحمت خداوند قرار گيريد.)

 

4.نماز برای مادر باردار مفید است.

پژوهشگران ميگويند: كه زن باردار از حركات نماز براي قوي كردن ماهيچه هايش و گردشخون بهره مي برد و فشاري كه جنين بر پاها واردمي كند در خلال سجده كاهش مي يابد. همچنان كه حركات نماز به مثابهء تمرينات ورزشي براي زن باردار -  به ويژه در هفته هاي آخر بارداري- به شمار مي رود و اين ورزش براي تسهيل وضع حمل طبيعي، با اهميت است. سبحان الله. خداوند نماز را بر ما واجب كرده تا راحتي و سعادت را به ما ببخشد. مي فرمايد:(وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى) [طه: 132].

(و خانواده ات را به نماز فرمان بده و خود نيز بر آن شكيبايي ورز؛ از تو رزقي نمي طلبيم، ما به تو روزي مي دهيم و عاقبت نيكو براي پرهيزكاري است.)

 

.5نماز آلزایمر را به تاخیر میاندازد.

 

كتاب جديدي كه به تازگي از محقق  "نيوبرگ" از دانشگاه پنسيلوانيا در ايالات متحده منتشر شده است، در يافته است كه ايمان به خداوند براي احساس امنيت و بهبود وضعيت و كار مغز بسيار مهم است و نيز ايمان تغييراتي دائمي در شيوهء كار مغز ايجاد مي كند كه بيماري آلزايمر را به تاخير مي اندازد و به انسان كمك مي كند  تا براي زندگي بهتر با محيطش سازگار شود. ايمان با بيماري خرفتي (ضعيف العقل شدن به واسطهء پيري)  كه حاصل مرگ ناگهاني  تعداد زيادي  از سلولهاي  مغزي است مبارزه مي كند، همچنانكه  بيماري پاركينسون را درمان مي كند. سبحان الله. خداوند با واجب كردن نماز بر ما، يك درمان رايگان به ما بخشيده است...خداوند متعال مي فرمايد:(حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَى وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ) [البقرة: 238].

 

)بر همهء نمازها، به ويژه نماز ميانه (ظهر) محافظت كنيد و فروتنانه براي خدا قيام كنيد(

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 40
  • بازدید کلی : 146